lördag 8 maj 2010

Förlåt alla göteborgare om det regnar imorgon

Usch jag gillade inte denna morgon.. jag har väldigt svårt för småkryp och insekter. Alltid haft och kommer nog alltid att ha.
Iallafall, jag hade tänkt att jag skulle promenera hem efter jobbet och tänkte klä mig bekvämt. På golvet ligger ett par av mina mysbyxor som jag hade använt häromdagen. Plockar upp dom och ser något röra sig på ena benet!! Släpper dom på samma sekund. Lyfter sen försiktigt på ena benet, och vad rör sig där.. jo en spindel! Jag tar en av mina skor där i hallen och smäller den.. förlåt alla göteborgare om det regnar imorgon.
Jag tar mina byxor till köket eftersom jag håller på och kokar min dagliga havregrynsgröt. Tar upp dom och ska sätta på mig dom. Jag kollar in i byxorna som om jag trodde att det skulle kunna finnas fler spindlar där. Nojjig som jag är så ser det ut som något längst ner i ena benet. Jag lägger ner dom på golvet och lyfter upp det benet och kikar in... en till jävel! Som tur är har jag en sko i köket som jag kan använda till att banka sönder mina byxor och hoppas att den andre dör. Förlåt ännu en gång... men jag klarar inte riktigt av spindlar. Jag kan ju säga att jag trott det krypit en och annan spindel på mig under dagen idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar